Autoruit herstellen of vervangen in het buitenland?

Autoruit herstellen of vervangen in het buitenland?

Bij Carglass® staat klantenservice bovenaan, ook in het buitenland. Je kan nagenoeg overal in Europa en in bijna alle werelddelen terecht bij Carglass®. Voor de meeste landen in Europa hoef je niets te betalen als je voor glasbreuk verzekerd bent en doen wij al het papierwerk voor jou (dit heet het derde-betalersysteem). Dus ook bij schade in het buitenland kan je op Carglass® rekenen en heb je minder zorgen!

Landen met derde-betalersysteem: Denemarken, Duitsland, Estland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Litouwen, Luxemburg, Marokko, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Servië, Slovenië, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Je komt terecht in het Belgische Customer Contact Center, waar wij je helpen in je eigen taal.

We stellen het dossier op, geven alle informatie door aan het Service Center van Carglass® in het land waar je je bevindt en regelen de kosten indien je verzekerd bent tegen glasbreuk.

Ben je glasbreuk verzekerd in het buitenland, maar wens je toch in een Service Center in België geholpen te worden? Dat kan.
Neem dan met op contact op met ons.



*Bij voorkeur vanaf een vaste lijn. Lokale operators kunnen kosten aanrekenen of het nummer blokkeren voor mobiele oproepen.

Veelgestelde vragen

Ja, indien je verzekerd bent tegen glasschade geldt voor een interventie in het buitenland dezelfde levenslange garantie op het geleverde werk als voor een vervanging of herstelling die in België plaats zou hebben gevonden. Indien je zelf de betalende klant bent, dan gelden de garantievoorwaarden van het desbetreffende land waar de herstelling of vervanging wordt uitgevoerd.

Lees op deze pagina meer over onze levenslange garantie!

Ook voor een job die uitgevoerd is in het buitenland, gelden dezelfde principes wat betreft betaling: Indien u glasverzekerd bent, garandeert ons derde-betalersysteem dat de herstelling of vervanging voor u als klant volledig gratis is.

Wij zijn in direct contact met uw verzekeraar en regelen alle administratie voor u. U hoeft wat dit betreft zelf helemaal niets te doen.

Lees hier meer over het derde-betalersysteem.

Neen, om je een optimale service te kunnen garanderen, adviseren we je toch om altijd eerst contact op te nemen met ons Belgische Customer Contact Center.

 

Bij glasschade ergens in Europa bel je het Europees nummer
0032 78 78 12 02 (24/7).*

*Bij voorkeur vanaf een vaste lijn. Lokale operators kunnen kosten aanrekenen of het nummer blokkeren voor mobiele oproepen.

 

Je komt terecht in het Belgische Customer Contact Center, waar Carglass® je helpt in je eigen taal.

De operator stelt het dossier op, geeft alle informatie door aan het Service Center van Carglass® in het land waar je zich bevindt en regelt de kosten indien je glasbreukverzekerd bent.

De openingsuren van de service centers in het buitenland kunnen verschillen. Daarom adviseren we u om contact op te nemen met ons Customer Contact Center.

 

Bij glasschade ergens in Europa belt u het Europees nummer
0032 78 78 12 02 (24/7).*

*Bij voorkeur vanaf een vaste lijn. Lokale operators kunnen kosten aanrekenen of het nummer blokkeren voor mobiele oproepen.

 

U komt terecht in het Belgische Customer Contact Center, waar Carglass® u helpt in uw eigen taal.

De operator stelt het dossier op, geeft alle informatie door aan het Service Center van Carglass® in het land waar u zich bevindt en regelt de kosten indien u glasbreukverzekerd bent.

Een sterretje in je voorruit? Dat kan élk moment doorbarsten. Laat het niet zover komen, maar kies snel voor herstelling. Het is 6 keer goedkoper en veroorzaakt minder CO2-uitstoot dan het vervangen van een voorruit. En in 45 minuten gebeurd! Na de herstelling blijft er een klein litteken zichtbaar.

Heb je een inslag in je voorruit? Plak er dan zo snel mogelijk een Carglass® Repair-sticker over – gratis verkrijgbaar in je Carglass® Service Center. Zo komt er geen vocht of vuil in de inslag en is het eindresultaat nog beter. Wees dus voorbereid en bewaar altijd een sticker in je wagen. 

Heb je een sterretje in je voorruit? Maak snel een afspraak

5 belangrijke redenen om een sterretje snel te herstellen

  1. Een sterretje kan ieder moment verder barsten

    Een herstelling verhindert dat het sterretje verder barst. Door schokken en plotse temperatuurverschillen op de glaslagen kan een kleine inslag doorscheuren. Vervanging van de voorruit is dan noodzakelijk.

    De voorruit draagt gemiddeld 30% bij aan de structurele sterkte van de auto. De passagiersairbag vertrouwt voor ondersteuning op de voorruit wanneer de airbag opengaat. Je voorruit krijgt haar stevigheid terug door de herstelling.
  2. Levenslange garantie met gratis nieuwe voorruit

    Bij Carglass® krijg je levenslange garantie op de herstelling. Barst de door Carglass® herstelde inslag toch door dan krijg je gratis een nieuwe voorruit.
  3. Een sterretje herstellen is tijdswinst

    Op 45 minuten is een sterretje hersteld, dat is twee keer sneller dan een voorruit vervangen. Een herstelling kan vaak de dag zelf nog.
  4. Bespaar geld

    Een sterretje herstellen is tot 6 keer goedkoper dan de hele ruit te vervangen. En wanneer je glasbreukverzekerd bent is het meestal gratis voor je.
  5. De keuring

    Indien het sterretje zich in het gezichtsveld van de bestuurder bevindt, is er een risico dat auto niet door de keuring geraakt. Vermijd een 2de controle en laat het sterretje herstellen voor je naar de keuring gaat.

Gratis Bosch-ruitenwissers (t.w.v. € 70)

bij elke herstelling of vervanging die je boekt t.e.m 30 november.