De meeste auto’s hebben tegenwoordig één of meerdere rijhulpsystemen. Denk aan verkeersbordherkenning, rijstrookassistent, adaptive cruise control, ... Vaak worden deze rijhulpsystemen aangestuurd door een camera die zich achter de voorruit bevindt.
Bij een voorruitvervanging wordt de camera vaak losgekoppeld en moet deze bij het terugplaatsen opnieuw ingesteld worden volgens de richtlijnen van de autofabrikant voor je veiligheid. Een kleine afwijking van de camera kan gevolgen hebben voor de werking van je rijhulpsystemen.
Bij Carglass® herkalibreren we dagelijks honderden camera's van alle merken en modellen. Wij garanderen dat de camera's achter de voorruit opnieuw gekalibreerd worden volgens de richtlijnen van de fabrikant na iedere voorruitvervanging. Als bevestiging van een geslaagde herkalibratie krijg je hiervoor van Carglass® een certificaat.
Besteld bij dezelfde leveranciers die ook aan je autoconstructeur leveren.
Onze klantendienst staat 24/7 en 365 dagen per jaar klaar om je uit de nood te helpen.
Wij lossen elk probleem met je autoruit probleemloos op, ongeacht het merk of model van je wagen.
Je hoeft enkel een afspraak te maken. Wij nemen contact op met je verzekering en regelen het papierwerk en de betaling rechtstreeks met je verzekeraar.
Door middel van infraroodlicht en een fotocel merkt de regensensor of het regent en hoe hard het regent. De sensor beslist op basis hiervan hoe snel uw ruitenwissers zullen wissen.
De lichtsensor is een elektrische sensor die de lichtintensiteit meet. De sensor geeft een signaal aan de lampen als het begint te schemeren of als het donker is.
Deze zit ook achter de voorruit en meet of de voorruit beslagen is of niet. Zo een sensor controleert de vochtigheid.
De camera achter de voorruit assisteert de bestuurder tijdens het autorijden. Denk aan rijvakassistentie, verkeersbordherkenning en objectherkenning.
Dit is een systeem dat werkt op basis van laserpulsen om zo de afstand tot een object te kunnen meten. Een voorbeeld van een rijhulpsysteem dat gebruik maak van lidar-technologie is de active city break, een noodremsysteem voor in de stad.
Niet alleen in uw achterruit zitten verwarmingsdraden. Ook sommige voorruiten hebben verwarmingsdraden tussen de glaslagen zitten. In de achterruit ziet u de verwarmingsdraden meteen zitten, maar in de voorruit zijn ze veel subtieler.
Head-up display is het systeem waarbij informatie die normaal op het dashboard raadpleegbaar is, rechtstreeks in het gezichtsveld van de bestuurder wordt geprojecteerd.